Baza wiedzy   /   Klient

Karta Klienta

Utworzono 08-02-2023 14:06

 

Dane klienta

  1. Dane ogólne – dane osobowe klienta. W prawym górnym rogu znajduje się przycisk Kopiuj dane do schowka oraz przycisk Edytuj dane klientaUWAGA! Zmiana danych klienta nie zostanie uwzględniona na wygenerowanych już dokumentach. Aby została uwzględniona należy skorzystać z funkcji Regenerowanie dokumentów dostępnej w liście taryf klienta w opcjach Zarządzaj taryfami.

  2.  Opcje edycji danych klienta:

    • Dane klienta – możliwość zmiany typu oraz imienia i nazwiska klienta (lub współmałżonka).

    • Adresy klienta – możliwość zmiany adresów klienta

    • Atrybuty klienta – możliwość dodawania i edytowania atrybutów

    • Teczki klienta – możliwość tworzenia i edytowanie teczek klienta. Teczki w net47 mogą być odpowiednikiem fizycznej teczki klienta w archiwum

    • Konta bankowe – możliwość dodawania i usuwania indywidualnych numerów kont bankowych

    • Konta e-mail – możliwość dodawania i zarządzania kontami e-mail klienta (stworzonymi w systemie net47)

    • Panel klienta – informacja o loginie oraz pinie klienta wraz z możliwością wygenerowania nowego hasła i zalogowania się do panelu klienta. PIN jest jednorazowym kodem do zalogowania się do Panelu klienta. Przydaje się w sytuacji, kiedy klient zapomni hasła. PIN pozwoli mu na jednorazowe zalogowanie i wymusi zmianę hasła na nowe (po zalogowaniu PIN traci ważność i generuje się na nowo)

    • Skany – możliwość dodawania skanów (pliki w formacie pdf, jpg, png i gif) UWAGA! Nie należy dodawać tutaj skanów umów ani innych powiązanych z nimi dokumentów klienckich. Tego typu dokumenty można dodawać w sekcji Dokumenty korzystając z przycisku przy dokumencie Dodaj skan.

  1. Dane adresowe – po kliknięciu w adres otworzy się mapa z zaznaczonym adresem klienta. Obok nazwy typu adresu (np. zamieszkania) znajdują się ID komputerów, które powiązane są z danym adresem. Najechanie myszką na ID spowoduje wyświetlenie nazwy taryfy, z którą komputer jest powiązany.

  2. Rachunek – numery indywidualnych kont klienta do przelewów. Jeżeli klient ma saldo ujemne, to w ostatniej kolumnie pojawi się przycisk Druk wpłat (na wyrównanie salda).

Loginy/Hasła klienta

Znajdują się tutaj kmputery (loginy i hasła), telefony oraz dekodery STB klienta (dla usług EVIO). W prawym górnym rogu możemy wybierać kategorię, którą chcemy przeglądać:

  1. Komputery – w tabeli znajdują się loginy oraz hasła klienta (po kliknięciu otworzą się szczegóły loginu) z informacja o przyznanym adresie IP i adresie MAC urządzenia klienckiego. Następnie widoczny jest status sesji klienta – jeżeli sesja jest aktywna, to pojawią się tam podstawowe informacje o niej. W kolumnie taryfa widoczna jest nazwa taryfy, do której dany login jest przypisany. Szczegóły loginu:

    1. Informacje o loginie – po kliknięciu w login zostanie otwarte okno informacji o loginie, gdzie możemy modyfikować jego ustawienia:

      1. Zarządzanie – możliwość zarządzania adresami IP, przynależnością do NAS’ów, atrybutami radiusa, adresem instalacji,

      2. Informacje o sesji – stan aktualnie nawiązanej sesji

      3. Statystyki – wykresy z prędkości pobierania i wysyłania w określonych okresach

      4. Historia połączeń

      5. Parametry w bazie – parametry (atrybuty radiusa) przypisane do komputera

      6. Notatki

      7. Zdjęcia/skany – możliwoś dodania zdjęcia np. instalacji. Wyświetlają się tutaj również zdjęcia wykonane za pomocą aplikacji serwisowej net47

      8. Rezerwacja IP – możliwość zarezerwowania adresów IP dla komputera. Spowoduje to zajęcie adresu IP (zdjęcie z puli adresowej).

W ostatniej kolumnie dostępne są opcje:

  1. Dodatkowe informacje – informacja o technologii, powiązanym NASie, możliwość sprawdzenia prędkości sesji, wykonania pingu NAS oraz IP klienta.

  2. Wymuś przeładowanie ustawień – wymusza przeładowanie ustawień komputera klienta w usłudze RADIUS (zaktualizowanie prędkości połączenia, blokad itp.). UWAGA! Ustawienia domyślnie przeładowywane są przez net47 co 45 minut. Jeżeli chcemy, aby nowe ustawienia zostały przeładowane od razu po wprowadzeniu zmiany (np. nadanie prędkości tymczasowej) należy ręcznie przeładować ustawienia korzystając z tego przycisku.

W prawym górnym rogu znajduje się przycisk Dodaj nowy…, który pozwala na dodanie komputera oraz telefonu. Dekoder STB zostanie dodany automatycznie w momencie wydania go z magazynu (dla modułu EVIO). Opis funkcji:

  1. Dodaj komputer – należy określić wymagane dane m.in.: typ autoryzacji (dla DHCP należy podać adres MAC), login oraz hasło można wpisać ręcznie lub wygenerować (klikając w przyciski obok) według wzorca określonego w zmiennych systemowych z kategorii Komputer, adres instalacji domyślnie dziedziczony jest z adresu zamieszkania lub instalacji podanego przy danych klienta, ale tutaj można przypisać odrębny adres instalacji dla wprowadzanego komputera

  2. Dodaj telefon – wybieramy typ centrali i określamy dane:

    1. Centrala Asterisk:

      1. Zakres – należy wybrać zakres numeracyjny

      2. Numer – należy wybrać numer telefonu z listy

      3. Hasło – może być wpisane ręcznie lub wygenerowane losowo przyciskiem Losowe hasło

      4. Typ rozliczania

      5. Darmowe minuty– należy zdefiniować ilość darmowych minut. Po wpisaniu wartości pojawi się poniżej pole Grupy bilingowe, gdzie należy określić dla jakich grup bilingowych wartość darmowych minut będzie obowiązywała. UWAGA! Skrypt subtaryfy pozwala na zdefiniowanie domyślnych wartości, które zostaną załadowane w czasie dodawania telefonu w kreatorze taryfy. W tym celu należy dodać zmienną Darmowe_Minuty do skryptu subtaryfy np. Darmowe_Minuty = 300;

      6. Darmowe numery – należy zdefiniować ilość darmowych numerów. UWAGA! Skrypt subtaryfy pozwala na zdefiniowanie domyślnych wartości, które zostaną załadowane w czasie dodawania telefonu w kreatorze taryfy. W tym celu należy dodać zmienną Darmowe_Numery do skryptu subtaryfy np. Darmowe_Numery = 3;

      7. Limit kwotowy – należy zdefiniować wartość limitu kwotowego. UWAGA! Skrypt subtaryfy pozwala na zdefiniowanie domyślnych wartości, które zostaną załadowane w czasie dodawania telefonu w kreatorze taryfy. W tym celu należy dodać zmienną Voip_Limit_kwotowy do skryptu subtaryfy np. Voip_Limit_kwotowy = 150.00;

      8. Próg powiadamiania – należy zdefiniować wartość progu powiadamiania. UWAGA! Skrypt subtaryfy pozwala na zdefiniowanie domyślnych wartości, które zostaną załadowane w czasie dodawania telefonu w kreatorze taryfy. W tym celu należy dodać zmienną Voip_Prog_powiadamiania do skryptu subtaryfy np. Voip_Prog_powiadamiania = 150.00;

      9. Kontekst – należy zdefiniować kontekst. UWAGA! Skrypt subtaryfy pozwala na zdefiniowanie domyślnych wartości, które zostaną załadowane w czasie dodawania telefonu w kreatorze taryfy. W tym celu należy dodać zmienną Voip_Context do skryptu subtaryfy np. Voip_Context = "podstawowy";

      10. PIN – należy zdefiniować PIN

      11. E-mail – należy zdefiniować adres e-mail

      12. FAX

Przynależność do grup

Informacja o przynależności klienta do grup klientów. Dostępna jest możliwość dodania klienta do innych grup. W tym celu klikamy Dodaj do nowej grupy i wybieramy grupę. Aby usunąć klienta z wybranej grupy, należy najechać na jej nazwę myszką i kliknąć, a następnie potwierdzić usunięcie. UWAGA! Klient nie może zostać dodany do dwóch grup, które mają przypisane odrębne domyślne szablony dokumentów tego samego typ np. faktury. Podczas próby dodania klienta do takch grup wyświetli się komunikat informujący o tym.

Atrybuty klienta

Lista wszystkich atrybutów z możliwością dodania kolejnych.

Historia transakcji

Lista wszystkich transakcji klienta wraz ze szczegółowymi informacjami na ich temat z możliwością wykonywania określonych akcji. W prawym górnym rogu znajduje się koło zębate z opcjami: powiąż nierozliczone transakcje, usuń powiązania transakcji, eksportuj lub drukuj. Typy transakcji:

        1. Faktura – dokument obciążający saldo klienta domyślnie generowany automatycznie (np. dla zobowiązań klienta) lub ręcznie. Faktura może przyjmować trzy statusy: dokument rozliczony, nierozliczony i częściowo rozliczony. Fakturę można edytować (bez zmiany jej numeru). Zmienna systemowa z kategorii Finanse > edycja_faktur pozwala na zdefiniowanie jakie faktury (z jakimi statusami) można edytować.

        2. KP – dokument Kasa Przyjęła (zwiększający saldo). Możliwe jest samodzielne określenie pozycji oraz kwot, a zaznaczając fakturę lub inny dokument w historii transakcji, zostanie on automatycznie dodany jako pozycja na dokumencie KP.

        3. KW – dokument Kasa Wydała (obciążający saldo). 

        4. Przelew bankowy (Bank) – przelew bankowy wykonany przez klienta na rzecz uiszczenia opłaty za fakturę. System automatycznie powiązuje przelew z najstarszą nierozliczoną fakturą.

        5. Korekta – dokument korygujący fakturę. Dostępna jest jednoczesna korekta wartości lub ilości faktury lub danych. Po wystawieniu korekty, obok statusu faktury pojawi się ikonka z literą K, informująca o tym, że do tej faktury została wystawiona korekta. UWAGA! Należy pamiętać, aby każdorazowo po korekcie ilości lub wartości na 0, zweryfikować i poprawić licznik cykli (dostępny w preliminarzu płatności) na prawidłowy. Korekty ilości lub wartości na inne wartości niż 0 nie wpływają na licznik cykli.

        6. Nota Odsetkowa – dokument obciążający saldo klienta naliczonymi odsetkami. Notę odsetkową można wystawić z poziomu zakładki Odsetki ustawowe > zaznaczamy odsetki klikając w kratkę >  zarządzaj (koło zębate) > wystaw notę odsetkową. Nota odsetkowa dostępna jest w Historii transakcji.

        7. Nota Obciążeniowa – dokument obciążający saldo klienta. Może zostać wygenerowany podczas rozwiązania umowy z winy klienta oraz podczas generowania wezwania do zapłaty (jako obciążenie za wygenerowanie wezwania)

        8. Transakcja techniczna (transakcja administracyjna) – operacja finansowa służąca do administracyjnego obciążenia lub zasilenia salda klienta. UWAGA! Nie polecamy korzystać z tej funkcji bez uzasadnionej potrzeby. Po wykonaniu transakcji technicznej jest ona zapisywana w historii transakcji, do której klient ma wgląd w panelu klienta.

Dokumenty

Lista dokumentów wygenerowanych klientowi. Zawiera ona zarówno dokumenty wygenerowane do taryf klienta jak i z poziomu opcji Wygeneruj pismo w pasku bocznym. Posiadają one dwa możliwe statusy: zatwierdzony oraz niezatwierdzony. Aby zatwierdzić dokument należy kliknąć w ikonę kłódki. Można również zatwierdzić dokument(y) korzystając z czytnika kodów kreskowych i opcji Zatwierdź dokument w pasku bocznym na stronie głównej systemu. Oprócz statusów znajduje się tutaj również Historia pobrań informująca o tym kiedy i z jakiego adresu IP pobrano dokument. Pozostałe dostępne opcje to możliwość wydruku pliku .pdf, wyświetlenie listy powiązanych dokumentów oraz dodanie skanu (np. skanu podpisanego przez klienta dokumentu. Dodany skan zostanie wygenerowany razem z plikiem .pdf).

Wiadomości SMS, E-mail, Komunikaty

Narzędzie do wysyłania oraz podglądu historii wiadomości SMS, E-mail oraz komunikatów wysłanych do klienta. Typy wiadomości:

  1. SMS – możliwość wysyłki wiadomości SMS na wybrany numer telefonu klienta. Aby wysłać wiadomość wybieramy numer, wpisujemy treść, a następnie klikamy Wyślij. Dostępna jest również historia wysłanych wiadomości SMS w zakładce SMSy Historia. W kolumnie Stan znajduje się aktualny status wiadomości (lista statusów dostępna jest pod przyciskiem Statusy SMS w prawym górnym rogu). SMSy niewysłane mogą zostać ponowione przyciskiem Ponów.

  2. E-mail – możliwość wysyłki wiadomości E-mail na wybrany adres mailowy klienta. Aby wysłać wiadomość wybieramy adres email, wpisujemy treść, wybieramy szablon wiadomości i klikamy Wyślij E-mail. Dostępna jest również historia wysłanych wiadomości w zakładce E-maile Historia. W kolumnie status znajduje się status wiadomości (wysłane lub niewysłane). W ostatniej kolumnie dostępne są opcje Wyślij ponownie oraz Podgląd wiadomości.

  3. Wyślij komunikat – możliwość wysyłki komunikatu jednorazowego na urządzenie klienckie. Aby wysłać komunikat wpisujemy treść i klikamy Wyślij komunikat.

Akcje Klient System

Lista akcji użytkowników wykonywanych na karcie klienta (np. zmiany danych, dodawanie/modyfikacja taryf, wystawianie dok. finansowych itp.) oraz akcji wykonywanych przez klienta (np. potwierdzenia przeczytania komunikatów)

Sprzęt kliencki

Lista sprzętu wydanego z magazynu do klienta. Dostępna jest możliwość wydawania i zwrotu sprzętów na magazyn oraz w przypadku niektórych urządzeń np. Dasan/Huawei ONT, ZTE ONU ich zdalna konfiguracja. Można również edytować opis urządzenia oraz wyświetlić jego cechy. Wszelkie dokumenty magazynowe generowane podczas wydawania i zwracania sprzętów (WZ, PZ itp.) dostępne są w liście dokumentów klienta.

Odsetki ustawowe

Lista odsetek naliczonych klientowi do przeterminowanych faktur. Dostępna jest możliwość wygenerowania noty odsetkowej oraz usunięcia odsetek. Aby wykonać akcje na odsetkach należy zaznaczyć je, kliknąć przycisk Zarządzaj (ikona koła zębatego) i wybrać interesującą nas opcję. UWAGA! Usuwanie odsetek jest nieodwracalne.

Terminarz

Lista zdarzeń w terminarzu dotyczących klienta. Podzielone są na zdarzenia otwarte oraz zamknięte (archiwalne). Po kliknięciu w typ zdarzenia, zostaniemy przeniesieni do szczegółów tego zdarzenia w terminarzu.

Adnotacje i uwagi

Narzędzie służące do dodawania adnotacji dotyczących klienta. Adnotacje można usuwać oraz przypinać na górze strony (nad danymi klienta). Aby wykonywać te akcje korzystamy z przycisków w prawym górnym rogu adnotacji.

Telefoniczna Obsługa Klienta

Historia rozmów telefonicznych z klientem dodanych do TOK. Aby dodać rozmowę przechodzimy do paska bocznego i wybieramy opcję Dodaj rozmowę do TOK. Otworzy się kreator, w którym będziemy musieli uzupełnić informacje o aktualnie odbywanej rozmowie z klientem. Należy określić temat rozmowy oraz treść. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które pozwala na przejrzenie wszelkich rozmów z klientami w dowolnym momencie. UWAGA! Tematy rozmów pobierane są z konfiguracji systemu. Aby móc dodawać rozmowy, należy dodać tematy rozmów w menu > system > ustawienia systemu > ustawienia net47 > TOK > dodaj temat.

Historia połączeń telefonicznych (TOK) 

Lista nagrań z rozmów telefonicznych z klientem z możliwością odsłuchu (tylko dla centrali Asterisk)

Helpdesk

Lista zgłoszeń klienta dodanych do Helpdesku za pośrednictwem panelu klienta oraz przez użytkownika net47 za pomocą narzędzia w pasku bocznym Dodaj zgłoszenie do Helpdesk (narzędzie to jest przydatne, kiedy klient nie ma możliwości samodzielnego dodania zgłoszenia). Aby przejść do wybranego zgłoszenia należy kliknąć jego numer. Ikonka oka informuję o tym, czy zgłoszenie jest otwarte, czy zamknięte. Zielone oko oznacza zgłoszenie otwarte, a czerwone (przekreślone) oznacza zgłoszenie zamknięte.